04 januari 2011

Ladda ned nytt med Le Kid alldeles gratis!



Det är väl ingen hemlighet att Le Kid, som Melodifestivaldebuterar i första delfinalen i Luleå med Oh My God, är en av mina/Mr Ks absoluta favoritgrupper (det kan inte ha undgått någon som smitit förbi Oswalds Popcorn) och räkna med att det blir mycket av Felix, Märta, Helena, Johanna och Anton i den här bloggen också framöver om jag får bestämma.

För er som inte vet vilka gruppen är föreslår jag att ni kollar upp deras videos till Mercy, Mercy och We Should Go Home Together (och lyssnar på den sköna Stay the Mix-remixen av den förstnämnda, där de som producenter till Alcazars Stay the Night återanvänder de ljuvliga trummorna).

Från och med i dag kan ni dessutom - alldeles gratis - ladda ned deras cover av The Killers Mr Brightside här.

1 kommentar:

Johan sa...

Efter att ha följt Mr K:s blogghype av Le Kid i snart två år så kissar jag nästan på mig av förtjusning av att de ska vara med i melodifestivalen. Deras rena, totalt ogenerade supermainstream-pop (och detta menar jag som en stor fet komplimang!) och melodifestivalen kan vara den bästa kombinationen sedan handen och handsken eller nåt. De har inte fått det genombrott de förtjänar, men jag är 100 % säker på att det kommer den 5 februari! Grym cover också. Eat your heart out September!