27 december 2009

00-talets bästa: 5

5. BWO - Lay Your Love on Me



MrK: Kärlek, kärlek, kärlek. För mig är det här lätt topp tre på 00-talet. Dels såklart för att jag älskar BWO (och för några sjukt roliga bilresor genom Linköping resp. Kolmårdens Djurpark) men dels för att det här är ett av de två helt perfekta Melodifestivalnumren jag sett under 00-talet. Låten är fantastisk, kläderna coola, koreografin briljant, hissen är hög, Lars är där...och det där pratpartiet med Marina när dansarna rycker som om de fått spasmer är lätt mina bästa sekunder under MF någonsin. Jag får fortfarande rysningar. Att de inte kunde hålla inne med den här ett extra år och fått vinna 2009 och åka till Ryssland är en sådan där schlager-ältning som bara riktiga MF-idioter pysslar med när de druckit lite för mycket. Kärlek, kärlek, kärlek. Och fortfarande BWOs mest spelade låt på Spotify.

MrR: Det här är sååå MrK för mig. Han var helt bananas över den här hela festivalen, medan jag hade Caracola, Charlotte, Linda, och Sanna. Även om jag tycker det är BWO:s absolut bästa låt så är det inget jag lyssnat på sedan festivalen 2008. Den spelades helt enkelt sönder där och då. Men jag älskar den likväl. Refrängen är oemotståndlig, Martin assnygg och sjunger perfekt, och det där pratpartiet med Marina är fanimig GUDOMLIGT. Och visst, den BORDE ha vunnit. Det var BWO:s sista chans att ta hem vårt efterlängtade ESC-guld. OCh de hade tagit det om de fått chansen.

MF-placering: 3:a i finalen 2008 Tracks: 1 Svensktoppen: 1 Topplistan: 2

Här kan du lyssna på listan hittills på Spotify!

6 kommentarer:

Johan sa...

Får man gissa på vilka som är kvar? Då tippar jag Stay the night, Cara Mia, Det gör ont på topp tre. Sista är svårare, antagligen en riktig skräll. Saknar Att älska dig på listan, men är den verkligen så högt upp? Spännande! Tack för grym läsning!

Anonym sa...

Faktiskt den bästa BWOlåten. // Jonas

Uffe sa...

kan inte mer än hålla med MrK ;)
detta är ofattbart att den inte vann.
Igen så jag fick höra den långt innan delfinalen (ibland e det bra med vänner på rätta ställen)
och jag var såld långt innan jag så dom på scen.. ville höra den om och om igen då... refrängen är bara sååå bra som en MF/ESC ska vara.. Marina ÄR gudomling och själva melodislingan är bara så bra.. Hr Bard är i närheten av mina husgudar B&B

Anonym sa...

Detta är en helt suverän låt och den borde vunnit dock gillade inte jag kläderna alls men låten är så bra att jag har överseende med det.Ja tänk om dom varit med i år istället då hade nog inte den vidriga operalåten vunnit.

Anonym sa...

Lenas Det gör ont och Magnus Carlssons Live Forever är självskrivna på alla listor och jag är övertygad om att de är topp 3 även på er lista.

Anonym sa...

Empty Room och Hero var mycket bättre tycker jag ;) välförtjänt 3a men inte mer