08 december 2009

00-talets bästa: 24

24 Hanna Hedlund - Anropar försvunnen



MrK: Det här var första festivalen jag såg på plats (på genrepet) och jag minns hur syrran och jag gick därifrån med Anropar försvunnen som den stora partyfavoriten. Hannas rymdlåt var ju en klockrenpartyschlager! Jurygruppernas fullständiga sågning av låten (de placerade den näst sist) i kombination med Roger Pontares vinst är fortfarande topp fem över 00-talets största schlagerbesvikelser i min bok.

MrR: Låten som jag älskat från det att jag hörde den spelas upp i radio eftermiddagen innan festivalen, blev ju knappast sämre av den kitchiga hunkfesten på scenen. Anropar försvunnen var en evig favorit hela det här året och jag tycker överlag att 2000 är ett kanonår (Javiera! Guide! Friends! Barbados!). Att den blev en stor hit var för mig liksom givet från dag ett.

MF-placering: 9:a i MF 2000. Tracks: 8 Svensktoppen: - Topplistan: 11

Här kan du lyssna på listan hittills på Spotify!

12 kommentarer:

Uffe sa...

Hanna & hunkarna var och är oxå min favo från 2000. Fattar fortfarande inte att den kom bättre. Partylåt som nästan alla kan sjunga till och Hanna är charmen herself!

Anonym sa...

Nämen nu får ni väl ändå ge er... urrrrrsch

ha ha

F6

Oswald sa...

hahaha
F6, du är bara sur för att Hanna slog Malena och Sarah. ;)
You'll get your revenge.
I promise! :)

Anonym sa...

Och DÄR, mina damer och herrar, spårade den här listan ur fullkomligt! :)

Oswald sa...

hahaha
Ni har inte sett någonting ännu! :)

Johan sa...

Om någon placering framöver ska ha samma chockpotential så vill det nog till att ni placerar någon Östen med Resten-hit på topp 10! =)

Tack för suverän läsning för övrigt - den här och Oswalds Popcorn-nedräkningen har en delad förstaplats på min "måste läsa"-lista den här månaden!

Alexander Johansson sa...

Låten är bara bra live dock.

Katy sa...

Jag har hört att denna låt blev enormt poppis bland barn. Stämmer det?

Iaf. jag älskar den! Och "Tommy tycker om mig" ropen mitt i låten är så klockren!

Anonym sa...

... okeeeej? XD inte direkt ngn favorit för mig!

Pierre sa...

Ah... hoppades verkligen att Hanna skulle finnas med här!

Oskar sa...

Trevlig lista ni skapat:) Det gillar jag, fortsätt så...
När det gäller "ANROPAR FÖRSVUNNENS" placering så fick den 25 Poäng av Juryn &
22 av tittarna. Så därför känns den låga placeringen logisk.
Hela telefonröstninglistan 2000

Roger Pontare 173.641 #132 Poäng
Friends 127.441 #110 Poäng
Barbados 43.289 # 88 Poäng
Javiera 35.691 # 66 Poäng
Guide 34.239 # 44 Poäng
Hanna 31.921 # 22 Poäng
Balsam Boys 26.229 # 11 Poäng
Midnight Band 25.727 # 0 Poäng
Tom Nordahl 24.455 # 0 Poäng
Avengers 2.934 # 0 Poäng

Totalt: 525 567

Eva sa...

Så kul att jag hittade denna blogg. Jag älskar MF och fullkomligt älskar allt som heter glitter och glamour. På tok för lite sådant i Sverige. Bor numera i Kuala Lumpur och jag kommer självklart lägga denna blogg till min favorit. Tropikkramar!