26 februari 2009

Agnes - Love, Love, Love

Då var vi på plats - och nu måste vi hitta en vinnare!

Blir det Agnes?
Hmm. Tveksamt.
Men lugn, lugn, lugn alla Agnes-fans - ni kommer älska det här!

Agnes har lite problem med ljudet under första körningen, men i övrigt så känns hon helt säker på sin sak. Glöm det där med darr på rösten! Hon levererar ett snyggt nummer som luktar lounge-disco från sjuttiotalet (typ Young Hearts Run Free som min kollega skrev igår) och traskar runt på Perrellis ramp från ifjol med ett gäng dansare omkring sig. Snyggt!

Och det kan inte sägas för många gånger: HUR snygg är inte den här tjejen? När fläkten träffar henne så bara strålar det på scenen. Och då har hon inte sina scenkläder idag såklart. Puh!

Mitt problem är låten.
Nä, nä, nä - den är inte dålig, Anders Hansson verkar bara göra bra grejer känns det som - sicken kille, men den känns kanske lite för laidback och soft för den här musiktävlingen? Eller det här är kanske precis vad vi behöver? Klart plus för den snygga handklapp-grejen i refrängen, i alla fall!

Jag återkommer med chanserna när jag hört alla dagens låtar! Men Malmö har redan ryckt upp tävlingen lite sedan förra veckan i min bok.

MrR: Bra. Säkrare röstmässigt än väntat - men Andra Chansen som bäst i det här starka startfältet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis som Agnes sa att det skulle vara, lyxigt! Och JA det är precis en sån låt vi behöver!
Jag hoppas verkligen att Agnes går direkt till finalen, men om det nu skulle gå så att det "bara" blev AC, tror ni att hon då slår ut Amy och Ugglas/Rigo?
Du sa iafall inte att det var omöjligt för Agnes att vinna allt, då är jag nöjs :)