28 februari 2007

Bara lite om och med Måns Zelmerlöw...

I morgon kommer nya QX och jag hade förmånen att träffa vår coverboy ett par dagar efter vinsten i Örnsköldsvik. Allt kom inte med i tidningen, så jag bjuppar såklart på det här:
Var det sant att du började sjunga på Magnus Carlssons låt när du vunnit?
- Nej (skrattar). Expressens reportrar missuppfattade det när jag sa att jag började TÄNKA på Magnus låt, men jag fann mig i precis rätt ögonblick och förhoppningsvis märktes inget av det i rutran.
Du hade likt Magnus enorma halsproblem under hela veckan?
- Ja, men jag ville inte ha sympatiröster och hellre överraska positivt när det väl gällde. Då fick folk tycka att jag kraxade under repen. Kvällstidningskrönikörerna kom faktiskt fram sen och var imponerade eftersom de inte trodde att jag sjöng så bra...
Berätta om Cara Mia-dressen?
- Från början var tanken väst och kortärmad skjorta men det ändrades eftersom Rickard Engfors ville ha något mer uppklätt som lyfte fram mig lite mer. Så kören fick köra väst och kortärmat. Skjortan klippte vi av kragen på och sydde om den till en farfarströje-stil, som ska vara helt rätt nu i vår.
Börjar man tänka på konkurrensen inför Globen?
- Ja, absolut. Även om det är en liten chans att man får åka till Helsingfors så finns den ju där. Jag är så otroligt tacksam för allt som hänt de senaste året och det ska bli hur kul som helst att sjunga i Globen.
…Och det här med att du delade taxi hem med Linda Bengtzing från Gaygalan. Ni delade ingenting annat?
Haha, vilken koll du har! Hon ville åka hem så vi gjorde sällskap och hon släppte mig på vägen och nu är jag skyldig Linda 74 kronor...Det är allt, jag lovar!

Inga kommentarer: