08 mars 2007

The Ark - och Lite Annat

De tippade vinnarna var sist ut på repetitionerna i dag och de var inte lika eldiga som under delfinalen i Göteborg, även om Ola skojade till dansandet och kameraflirtandet en hel del. Sångaren spraxade loss ordentligt under sin tur ut på "tungan" och la sig på rygg och sprattlade. Kul! Dessutom samspelade han med de andra i bandet i större utsträckning än tidigare, utan att för den sakens skull gnistra som då vi sett honom tidigare.
Killarna kom sen till den obligatoriska välkomstfesten i Stadshuset och när jag gick låg Ola på en soffa och poserade inför kamerablixtarna. Med tanke på gårdagens röj på Undici var kvällens fest en lite stiff tillställning där alla bara glider runt och småpratar och låter sig fotograferas. Alla tävlande var där och verkade vara på strålande humör, inga tecken på tävlingsnerver där inte. Marie Lindberg långintervjuades av en schlagersajt, Sebastian och Andreas småsnackade och åt middag ihop, Sarah Dawn Finer hade festens mest gnistrande klänning och Anna Book smågnolade på olika schlagers och skrev autografer till festens yngsta deltagare.
Jag lovar att ni skulle fått sett bilder på både The Ark och lite från festen om jag inte blivit osams med min lånade kamera. Hoppas få fason på detta i morgon och då lägger jag ut bilderna...

Snackade lite med Sanna Nielsen som verkade löjligt avslappnad inför lördagen. Hon berättade att släpet hon hade under deltävlingen i Gävle skippades för att det var för tungt att släpa runt på (och inte för att en kvällstidningsmodeexpert ogillade det..), och att hon antagligen byter scenkläder på lördag (och nu låter scenen bada i rosa ljus).

Andra saker jag upptäckt i dag:
- 22 av årets schlagerlåtar ligger just nu på singellistan (Magnus Carlsson ligger högst, 3:a)
- Sarah Dawn Finers låt är bra. Känner mig dessutom riktigt stolt att ha bytt åsikt i den frågan.
- Måns har storlek 28 (ibland 27) i midjan när det gäller byxor (Okej, jag visste det redan för tre veckor sen, men jag tyckte att det var dags att dela med mig i fall ni ska köpa byxor till Sveriges sexigaste).
- Pekka Heino ska alltså INTE kommentera ESC.
- Pay TV ska släppa en hel skiva, och den kommer lagom till Pride. Kan ett band bli mer gayvänligt?

Inga kommentarer: