27 mars 2007

Song-O-Mat

På Finländska TV-bolaget YLEs hemsida kan man nu ta den snabba vägen till att lista ut vad man ska rösta på i årets ESC. Till den villrådiges hjälp - eller kanske till den som inte orkar plöja igenom alla bidragen (som man självklart också hittar där) - har de nämligen tagit fram en Song-O-Mat!

Du matar helt enkelt in vad du vill ha av din favoritlåt:
Man, Kvinna eller grupp?
Pop, Rock, Etno, etc?

...och så fortsätter det med språk, tempo, textinnebörd, om man vill att artisten ska komma från länder nära eller långt borta och om man vill att låten skall vara vinnarmaterial, topp 10 eller komma sist... Självklart kan man hela tiden välja alternativet 'no preference'.

Givetvis kastade jag mig över detta test och tryckte in att jag ville ha en vinnande poplåt som man kunde dansa till i högt tempo där det kvittade vart artisten kom ifrån, vad de sjöng om och vilket kön de/den hade.

Resultatet ser ni i bilden...och vad ska man säga?
Jag verkar verkligen stå bakom Sverige 100% i år. Men Georgiens Björk-hymn är faktiskt en av mina smygfavoriter så det var najs att få den tvåa...och Belgiens Mikawannabe-möter-sjuttiotalsdisco-möter-Jamiroquai hade jag missat helt tills den dök upp här, så det var ju lite skoj också.

Nu är det DIN tur! Kasta dig över HIT och rapportera sedan ditt resultat!

Inga kommentarer: