15 maj 2007

Dagens NollKoll

Charlotte Perrelli är en härlig kvinna med mycket schlageråsikter. Men man undrar hur mycket koll damen egentligen har. I dagens Expressen går hon ut med att hon vill tävla för Estland:
- Det är klart att i detta läge är det mycket mer aktuellt än vad det är att tävla för Sverige. Vi har ju inte en chans som svenskar.
– Som det ser ut nu kommer Sverige aldrig mer att vinna, fortsätter hon. Och det känns ju jävla trist alltså. Då kan man ju lika gärna ställa upp för något annat land.
Vilket land skulle det vara?
– Estland är ett land som jag sålt väldigt mycket skivor i och där det gått väldigt bra. Så det skulle kunna vara aktuellt. Ryssland skulle jag också kunna tänka mig faktiskt.
Jaha du, Charlotte. Estland brukar ju alltid håva in massor av poäng, och visst slår dom Sverige placeringsmässigt varje år också. Please.
Estland har kvalat 2004 (11:e plats i semin), 2005 (20:e plats i semin), 2006 (18:e plats i semin) och 2007 22:a plats i semin), utan att ta sig till final. Sverige har däremot varit i final vartenda år... Och jag har ju svårt att tänka mig att Ryssland skulle satsa på en 33-årig före detta vinnare från Sverige när dom de senaste två åren har satsat på unga egna popartister med fräscha poplåtar som placerat sig kanonbra.
Get real, Charlotte och ställ upp i svenska uttagningen. Du har nada att förlora. För visst är det dags att skaffa sig nån annan hit än "Take me to your heaven" efter åtta år...?

Ps. Jag älskar Charlotte Perrelli och hon är verkligen en personlig drömartist inför 2008. Men nån måtta får det vara på dumheterna.

Inga kommentarer: