28 oktober 2007

We were only dancing!




















Jag var i Malmö i helgen och uppfyllde en barndomsdröm. Jag hängde med Lili & Susie hela lördagskvällen! Detta innan de skulle upp på scenen för Regnsbågsfestivalens avslutningsfest.
Mina forna idoler var hur sköna som helst och efter en trevlig middag med schlagersnack, djurvårdsprat och surr om gamla turnéminnen åkte vi limosin runt stan och drack lite skumpa innan det var dags för systrarna att ladda inför deras första scenshow på sju år.
Fick bland annat veta att "Oh Mama" var på svenska först och hette "Det är min och Johnnys sång". Men systrarna ville ha den på engelska och nyss nämnda fras blev snabbt "Oh Mama, can´t you tell". Syskonen berättade också att de var skeptiska mot de spanskinfluerade kläderna som en designer gjort åt dom till "Okey, okey"-framträdandet, men tänkte om och gick med på att köra på det temat trots skepsism. Och om de ska vara med i Melodifestivalen någon gång så tycker Lili att det ska vara "en riktigt rökare som låter som en Lili & Susie-låt".
Åh, jag ääääälskar artister som har koll på vad som skulle vara bäst för dom (blink, blink, Shirley Clamp).
Trist bara att jag ser tjock och glansig ut på bilden. Men vad fan, lite får man bjuppa på.

1 kommentar:

Oswald sa...

Darling, man FÅR vara tjock och glansig (eller full, rödmosig och själaglad med Bananarama) när man träffar sina idoler.

För övrigt vande jag mig lite vid Limo i NYC också, så jag tycker vi bara kör det under festivalen.

En rosa.

Med vår logga.