29 november 2007

Dagens Schlagerkortisar

Först en sak bara: De som inte röstar på fredag har ingen rätt att beklaga sig over att Andreas tar en finalplats och att "folk har så dålig smak". Vi som röstar däremot... Schlagerprofilerna rekommenderar 2-3 SMS på vardera av tjejerna.

Agnes och Måns ska som bekant hångla loss i MQ-reklamen till Mariahs All I Want for Christmas is You. I dagens .SE passar dessutom Måns ännu en gång på att säga att han inte ska vara med i MF 2008 ("Om jag ska delta måste det vara med en låt som är bättre än Cara Mia". Hm. Okej. Vad säger det om Hero?) medan Agnes lite oväntat svarar med ett "Mmmmmm. Kanske!" på frågan "Men vi kanske får se dig i Melodifestivalen 2008?"

Presskonferensen som skulle slå fast en gång för alla vilka artister som ska vara med i MF 2008 har flyttats fram till nästa vecka. Är det TV3-artisterna som krånglar bakom Fronda? Fick inte bröderna Rongedal sina identiska kostymer färdigsydda i tid? Eller har inte Charlotte fått igenom sin rider?

Ska vi förresten inte slå vad om vem som kommer vara årets regina och hjula på artistpresskonferensen? Mina pengar ligger nog på Christer Sjögren. Det borde nämligen ge en bra hög med pengar tillbaka.

Sandelin & Ekman släpper en ny singel. En cover på Triads Tänd ett Ljus. Jag kan inte bestämma mig för vilken av de båda meningarna som stör mig mest.

En annan rolig grej med Måns och Agnes är att båda tackat nej till att vara med i Sverigeuppsättningen av High School Musical. Thank god! Tvingades själv genomlida High School Musical 2 på ett flygplan från Kina för någon vecka sedan, och det hade förmodligen varit mysigare med vattentortyr.

Wyclef Jean sågar Marie Picasso i Metro, eftersom hon - till skillnad från Andreas och Amanda - inte ville festa/dricka alcohol när de åkte limo med honom i veckan. "Herregud, du sitter med Wyclef Jean i en limousin. Ta en drink!" säger Mr Fugees-föredetting, som tycker det får vara någon måtta på Idol-seriositeten. Själv säger jag all heder åt Marie. Jag skulle också hellre sitta nykter än låta en B-kändis - som hänger märkligt mycket i Stockholm för att vara "världartist", och som förmodligen har sålt mindre skivor de senaste åren än vad Idolvinnaren (vem det nu må vara) lär göra i december - tvinga i mig sprit...fast påmin mig gärna om innebörden i den meningen när det blir MF-tider.

Richard Herrey ska vara med i Let's Dance. Hm. Hoppas han kanske på en Måns-effekt?

…och så glömmer ni väl inte att rösta fram era schlagerfavoriter till Rockbjörnen och till QX-galan? Bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bah! Ni är så duktiga på att blogga. Jag försöker verkligen men sen glömmer jag bort att blogga på flera veckor... Ha ha! ;D
Intressanta schlagerkortisar! :D