08 februari 2008

E-type och hans hundar tar med sig diamanten till Globen

Genrepet är över och alla publikundersökningar visar sin tydliga tendens: Det blir Line of Fire och Thank You som går direkt till Globen! Låtarna som slåss om Andra Chansen är Velvets schlagerrökare, Michailoffs AndreasJohnson-pop och möjligen Brandur eller Face 84.

Själv är jag inte ett dugg överraskad över att Christer Sjögrens tönterier helt föll igenom och inte en enda person av alla jag frågade hade den som sin favorit - istället nämndes ord som "skämt" och "helt fel sammanhang". Christer kan nog boka av sitt hotellrum i Stockholm under finalveckan redan nu.

Största genombrottet i Göteborg kommer dock inte drabba någon av de deltagande artisterna - det är komikern Björn Gustafsson som efter en tid som het bubblare i Parlamentet i TV4 nu får sitt stora publika genombrott. Han är svinkul!

Nour El-Refais backstageintervjuer direkt efter att artisterna uppträtt fattar jag inte alls meningen med dock. Pinsamt! utropade en annan känd schlagerbloggare på stolen bredvid mig.

I övrigt var Luuk riktigt kul, inledningen dyr och snygg, hans små vykort innan artisterna riktigt skojiga - och även om Hipp-hipps Morgan Pålsson kändes lite trött, så gillade jag kurserna i "Schlagersvenska för Nybörjare".

Det var allt. I morgon gäller det - men redan nu kan ni läsa alla våra betyg på låtarna på QX.se

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

E - types och poodles låt var totalt värdelös,, men det är ju sånt svenskarna röstar på. Velvets låt var den enda RIKTIGT bra låten, satt och rös (hmm) när hon var uppe på scenen // Henrik (som var där)

Oswald sa...

Numret är fantastiskt...men låten är lite förmycket ett hopkok av en massa annat för mig vad gäller Velvet...