12 februari 2008

Vad ska man göra efter Globenfinalen?

























För er som inte tänker gå på efterfest när vinnaren i Globen är korad den 15e mars så kan vi komma med ett litet TV-tips. För att hålla kvar den förväntade storpubliken (Carola + Charlotte + Sjögren = över 4 miljoner?) efter att sångfågeln delats ut så kommer nämligen SVT sända ett stycke brittisk TV-historia: Reunionavsnittet av nittiotalshiten Livet Kan Börja (eller This Life) som den hette i original.

Avsnittet sändes i brittisk TV för ett drygt år sedan, och trots att jag var ganska missnöjd över vad Anna, Miles, Warren, Egg och Milly fick ägna sig åt (ni kan läsa min recension HÄR) under sin återförening efter tio år, så är ju avsnittet såklart ett måste för alla oss som var passionerade fans av serien när den gick.

Och för er som inte har en aning om vad jag snackar om så rekommenderar jag genast ett besök till närmaste DVD-shop, för införskaffandet av boxen med säsong ett + två. Ni kommer inte ångra er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Några tips på hur man kommer in på efterfesten? :P

Men jag har faktiskt en seriös fråga till er: ni har ju rapporterat en del från genrepen, har ni då bara köpt "vanliga" biljetter, eller kommer ni in på pressområdet? Accepterar de schlagerbloggare som pressfolk (nu är ju min schlagerblogg inte riktigt lika amtibiös som er men i framtiden kanske), eller är de stränga och tillåter bara de stora tidningarna? Jag har hört att det var extremt lätt att ta sig in på pressområdet i Helsingfors i fjol, men att de är klart mycket hårdare här i Sverige. Tacksam för svar :)

Oswald sa...

Tjenare!

Vi är akrediterade för tidningen QX räkning, eftersom det är den vi huvudsakligen skriver för. Bloggen är vår lilla hobby vid sidan om som vi använder till att stoppa in allt som inte platsar i tidningen eller på QX.se.

För att komma in på fester måste man ha någon form av akreditering, det säljs inte biljetter, och för att få pressakreditering krävs presslegitimation eller intyg från chefredaktör eller liknande.

Men du kan säkert pröva att söka nästa år - det enda som kan hända är ju att du får avsalg. Berätta att du bloggar å så.

Vad gäller Helsingfors så vet jag inte riktigt vad du hört de ryktena, men jag har aldrig varit på ett värre fort av vakter, säkerhet och kontroller... Fast det var iofs till pressrum, rep och tävling - festerna fick man biljetter till...men de vill jag minnas det åxå var svårt att få tag i och ett jäkla meck med.

Däremot så får varje land tiotalet "fanbiljetter" varje år som gäller för allmänna fans och bloggare och som ge rätt till att komma in på festerna.

Lycka till med bloggandet, så ses vi kanske på en MF-fest då framöver! :D