03 oktober 2008

Jenny åkte när tolv blev elva.


























Jaha.
Ännu en sömnig Idolkväll är över.
Visst, att Jenny hängde löst kunde man ju räkna ut med örsnibben. Men att producenterna valde att sätta henne mot "Barnet" i sista bildrutan var ju löjeväckande tv. Har producenterna inte lärt sig nåt av Melodifestivalen? Hur många trodde att det var "Barnet" som skulle åka hem i den sekunden?
No one, som Alicia Keys skulle ha sagt.

Och hallå?
Hur kunde stirriga och extremt orytmiska Jesper stå kvar en kväll till?
Ofattbart. Han är en bleeeeek Danny-kopia utseendemässigt, och dessutom en träigt trist sångare. Bort!

Andra saker jag känner att jag måste vädra:

Anna Bergendahl visade i kväll varför hon är en av Globenfinalisterna. Fenomenalt bra.

Maltesen Kevin må sjunga bra. Men för mig är han bara otäck. Otäck sa jag.

Robin E sjunger fantastiskt bra, men det finns inte någon som helst starquality under hans blonda kalufs. Nada, nothing, nichts. Han är en manlig motsvarighet till alla brudar som varje år avfärdas med att dom sjunger bra men är för bleka utseendemässigt. Tillbaka till karaokebaren. Some of you were never meant to be stars.

Loulou är däremot en löjligt självklar stjärna. Globen är verkligen inte för stor för "Lillan" (som hon kallas av familjen där hemma i Burträsk).

Jag kan inte nog uttrycka mitt hat för att "Barnet" är i final. Han kommer att förstöra hela min höst med sitt leka-rockband-på fritidsgården-stil. Jag kommer aldrig att förlåta att juryn tog med honom bland de sexton. Aldrig, never, nunca.

Sepideh var fantastisk i kväll och har en av Idols bästa röster ever. Men om hennes svinjobbiga polare ska vara med i publiken varje veckofinal önskar jag ut henne bums. Usch, bort!

...och är det nån mer än jag som tror att en tjej åker även nästa vecka? Fan, nu har Idol börjat på riktigt...

Inga kommentarer: