14 oktober 2008

Låtarna i Melodifestivalen 2009

Ska vi anta att de som skrivit låtarna ska sjunga dem själva?

I så fall: Hope and Glory med Måns, Alcazar med Stay the Night, Show Me Heaven med Lili&Susie, Love Love Love av Anders Hansson (Är detta Agnes låt? Hansson har ju gjort alla hennes låtar på nya skivan), Never been here before med Jennifer Brown (av Peter Kvint), I got you med Rodrigo Pencheff (från Infinite Mass), Snälla, Snälla med Caroline af Ugglas, You're not alone (eller It's My Life) med BWO, Jag ska slåss i dina kvarter med Lasse Lindh, You're my world med Emilia, Higher med Starpilotz (gänget bakom sommarhiten ligger bakom den här låten också) och Moving On med Sarah Dawn-Finer...och 1000 miles av David Stenmarck...är det inte Martins brolla som skrev Sjumilakliv....kanske vi kan gissa den också då?

Sjukt kul gäng i så fall!
Då kan jag faktiskt ta att låtskrivarna är väldigt, väldigt...hm...statiska. G:sons revanch och allt det där som säkert kommer ältas överallt bland schlagerfans och i tidningar.

Kika in här igen senare. Då finns här om inte annat en länk till MrRs stora, traditionella QX-artikel där han pressat alla upphovmännen på allt ni vill veta!

Och årets titel... Hm.
Borde vara Lindhs Jag ska slåss i dina kvarter, va?
Känns som en låt jag redan gillar.

Mest pretto?
Människobarn.
Pling, Pling...

Här hittar ni en komplett lista med vår frenemies kommentarer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst var Lasse Lindhs titel rolig!

Jag hoppas stenhårt på att Måns sjunger sin egen låt 2009 :D