29 oktober 2008

Tråkschlager i Idol!

















Men WTF! När det äntligen blir schlagertema i Idol vill vi ju slippa de där låtarna vi tröttnat på för länge sen. Vi vill inte höra Främling, Lyssna till ditt hjärta eller Michelangelo! Varför får vi inte höra Sepideh bränna av Empty Room, Kevin dansa snett till Cara Mia eller Anna sjunga I Remeber Love? Morr!
Som tur är så verkar i alla fall Alice gå vidare eftersom hon valt en röstgympalåt som kommer att passa henne som hand i handske: Min Kärlek.
Här är resten:

Robin B: När vindarna viskar mitt namn
Sepideh: Främling
Kevin: Lyssna till ditt hjärta
Alice: Min Kärlek
Johan: Johnny The Rocker
Robin E: Michelangelo
Anna: Stad i ljus
Lars: Det börjar verka kärlek banne mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte exakt samma sak som ni när jag såg låtlistan. Fan, tv4 borde ha tagit in oss för konsultation innan de valde ut låtar. Var är The Arrival??? The worrying kind? Sing for me? Var är ALLA bra MF-låtar??? Morr. Låtar som legat på listorna de senaste åren. Även om det prompt ska sjungas på svenska finns det väl liiiite roligare alternativ. Hallå, Lena Philipsson?!?

Anonym sa...

STAD I LJUS!?!?! HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHA!

Men himla tur alltså att Johan inte förstör ytterligare en BRA låt den här veckan.

Anonym sa...

Det här kan nog bli den floppigaste fredagen hittills med tanke på låtvalet. Skulle vara kul att veta om de fått välja låt helt obegränsat eller om det funnits en begränsad lista...De enda som inte knäns som fiasko på pappret är Alice och Robin E.

Oswald sa...

Men Ellen!
Johnny the Rocker är en tillräckligt bra låt för att Johan ska kunna förstöra även den. Jag lovar!