03 december 2008

Veckans Idollåtar - Juryn har valt!

Temat i Idols semifinal på fredag är klassikern Juryns Val, och de val Laila, Bagge och Andreas gjort till de tre återstående idolerna är följande:

Alice Svensson, 16 år
Låtval 1: Keep this fire burning/Robyn
Låtval 2: Girlfriend/Avril Lavigne


Robin Bengtsson, 17 år
Låtval 1: It's my life/Bon Jovi
Låtval 2: Black or white/Michael Jackson


Kevin Borg, 22 år
Låtval 1: Living la vida loca/Ricky Martin
Låtval 2: Hot in here/Nelly


Hm. Jag vet inte om jag bara är ovanligt gnällig idag, men är det inte ett knippe synnerligen tråkiga val?

Speciellt stackars Robin ska behöva leka både rockstjärna och Michael Jackson i värsta sortens karaokelåtar, fast hans röst visat att han klarar långt mycket svårare utmaningar de senaste helgerna, och jag ryser redan vid tanken på att släppa lös Kevin "sjunga bredvid micken och peka på publiken" Borg i Ricky Martins fotbollslåt (och vad gäller Nelly-låten – som väl heter Hot in Herre, TV4? – så har jag inte mycket att tillägga förrän man hört honom stöna).

Lyckligtvis känns det som om de träffat mest rätt med vår favorit Alice. Robyn-låten känns äntligen som den låt hon velat sjunga de senaste veckorna – fast med en rimlig mängd text – och Girlfriend kan bli hur kul som helst om de slänger in lite dansare a' la' High School Musical runt henne. Jag misstänker att både vi och juryn vill se Alice i Globen!

Själv ser jag dock Idol på fredag av endast en anledning. Den ser ni här.

Inga kommentarer: