19 februari 2009

Maja Gullstrand - Här för mig själv

Bossanova, sextiotalsflum och tvärflöjten från Little Big Planet.
Lovely-Lars, fru Björkman, husdansarna och Fame Factory-Maja (med sedvanligt knullrufs och något elakt i blick) traskar omkring på scenen och visar med "teckenspråk för dagisbarn" den lite småfåniga texten.

Folket runt omkring mig rycker på axlarna och småfnissar, men jag...jag gillar faktiskt det här lite. Hallå! Kunde Caroline Wennergren så kan väl Maja? Eller? Men så har jag ju införskaffat soundtracket till Little Big Planet också...och jag kapitulerar alltid för låtar som börjar som en raspig skiva! Faktiskt. Nä, jag behåller den här som en liten guilty pleasure tror jag.

Nåväl. I det här svaga startfältet så tänker jag dessutom sticka ut hakan och säga att Maja faktiskt har chansen att hamna precis efter the big three. Även om jag kanske inte kommer kasta mig över singeln när den släpps...

Mr R: "Det här är den sämsta delfinalen på hur länge som helst. Först Rickfors och sedan den här dyngan."

Inga kommentarer: