05 februari 2009

Tror ni på Scotts? I Moskva?

Hade Peter Settman stått bredvid i en studio som såg ut som en finlandsfärja så hade det här varit en vanlig lördag i Dansbandskampen. Numret är Scotts rakt upp och ned med tre snygga körtjejer. Varken mer eller mindre. Och låten är ett åttondespår från Linda Bengtzings senaste skiva. Varken mer eller mindre.

Äsch, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mera om det här.
Hade det inte varit Sveriges mest omtalade dansband som stod bakom mikrofonerna så hade förmodligen ingen brytt sig om den här låten - även om det är en helt okej, catchy P4 Sportradio-dänga...det är liksom inte Pandang...men den är liksom för blek för sammanhanget - och nu är den förmodligen i Globen.

Suck. Är det bara jag som är så dum att jag trodde vi hade kommit överrens om att vi inte röstar låtar till final bara baserat på att vi gillar artisten sedan flera år tillbaka...

Men okej. Är det det här ni verkligen vill skicka till Moskva - och inte bara tycker "han Henrik som sjunger" är såååå snyyyygg - så bara rösta på. Själv tror jag inte på Scotts. I Moskva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste i QX att after dark även tackat nej till den låten?? typ låten ingen ville ha utom scotts.. // Jonas