07 oktober 2009

175 slåss om att bli Webbjokern

Jag vet inte om ni är lika förvånade som undertecknad. Men 175 deltagare i webbjokern låter ju lite, gör det inte det? Visserligen var 246 inskickade men 61 sorterades bort för att dom inte uppfyllde kriterierna för att tävla på SVT:s hemsida. Men jag trodde liksom att det skulle bli en lavin av bidrag som ville svischa in i festivalen på den här lilla räkmackan, i alla fall över 500 eller nåt.
Well, hursomhelst: Från och med den 14 oktober kan man gå in och lyssna på låtarna och sedan rösta genom sms. Varje röst kostar 3 kronor och 60 öre, och hur röstningen fortlöper ska redovisas kontinuerligt på svt.se.
Med de 246 inkomna webbjokerbidragen och de ordinarie 2614 bidragen som juryn i dagarna sätter tänderna i har det inkommit 2860 bidrag, vilket är det lägsta antalet bidrag som SVT fått in sedan 2003. Kvalitet före kvantitet? Time will tell...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Rikast vinner!
Hur mycket gissar ni att med att det kommer att "kosta" den som köper in sig i Melodifestivalen? Till exempel låter en robbot "SMSa". Det finns inga restriktioner på begränsningar av antal SMS från ett nummer vad jag kan läsa.

Freddy sa...

Hej!!

Jag måste bara tipsa alla schlagervänner om Fredrik & Magnus medverkan i Webbjokern. Vi har en egen sida: www.vagentillfestivalen.se Där kan man läsa vår blogg, och se bilder av oss mm. Vi ska till festivalen!

Fialotta sa...

Möjligen är det så att rikast vinner... Vore bra trist!
Hur som helst... Här är ett bra bidrag som är med: http://svtplay.se/v/1726464/melodifestivalen/_112__nar_det_var_vi?sb,k117552,18,f,-1

Unknown sa...

Hej!

Jag vill också tipsa om ett coolt bidrag. Mycket melodifestivalkänsla och kommer bli en bra show på scen:
http://svtplay.se/v/1725523/melodifestivalen/_164__twinkle_twinkle__little_star_?sb

Unknown sa...

RÖSTA PÅ LÅTEN STAY!!!!! Two Faces genom att smsa: skriv in 142 och skicka till 72470 http://svtplay.se/v/1725601/142_stay

Anonym sa...

Tjena!

Jag håller helt med om rikast vinner,tragiskt men sant. Eller bästa marknadsförare vinner. Men den som är med i leken får leken tåla. Och såklart rösta på mitt bidrag Tell me why för det lär ingen annan göra ;)

freja sa...

Tjena!

skulle vilja tipsa er om bidraget "Just a Dream" med Natalie. Hoppas att ni gillar det, och speciellt videon, för den har jag gjort.

ni kan få mer info på
www.justadream.se

enjoy :)
mvh //freja