05 februari 2010

1. Unstoppable - Ola

Det här är utan konkurrens veckans bästa låt i mina öron. En snygg, dansat poplåt med en pianoslinga som klistrar sig fast direkt. Visst, jag erkänner att jag tycker det är lite(kanskeintefånigtmen) konstigt att sjunga om Natalie igen, men det är bara en radanmärkning.

Numret är väldigt avskalat med 90% Ola på scen (resten är en snubbe vid ett vitt piano) som verkat vilja gå ifrån stilen han hade sist (och som Måns haft båda sina år) med tjejdansare, och nu kör rockstjärne-looken a' la' Robbie Williams-konsert.

Och jag tycker det funkar (så länge han träffar alla kameror - och det är många - vilket är svårt att se på repet) riktigt bra och ser enkelt, snyggt och coolt ut. Och låten klarar helt klart att stå på egna ben.

Heja Ola!

2 kommentarer:

Uffe sa...

Pianoplinket visst.. men Ola låter ju som Ola.. och det e inte direkt ngt som jag faller för.. men 1 min ger ju inte direkt allt ;)

Alexander sa...

Gillar pianoplinket men tycker refrängen kunde vara bättre... Nå, blir kanske bättre live i sin helhet.