04 februari 2010

8. Keep on Walking - Salem al Fakir

Jag gillar Salem al Fakir. Och det finns mycket i den här ganska tunga (hyfsat elektriska, trots att killen sitter uppklädd som en skolpojke vid en flygel och låtsas spela) poplåten som jag gillar också...

...men det är för otydligt här misstänker jag. Det är lite för luddigt, lite för snårigt, lite för klurigt (många skulle säkert lägga till ett "för bra") för att passa in i en tävling med svulstiga ESC-mackor som The Saviour. Jag tror helt enkelt inte P3-publiken kollar i tillräckliga mängder på MF för att det ska räcka. Och det låter lite för lite "Salem al Fakir på första skivan med alla hitsen" för att de utanför den publiken ska gå igång och känna igen sig. Tror jag.

Därmed inte sagt att jag inte gillar det. Jag tror att efter några lyssningar kan det här bli en av mina favoriter i år. Faktiskt.

Men samtidigt: Jag tror Salem kan få det tufft på lördag. But an A for effort.

Inga kommentarer: