27 februari 2010

The Sound of (this weeks) Music: Malmö

Schlagerprofilernas betyg på veckans låtar hittar ni som vanligt på QX.se, men nu är det Angélique Widengrens tur att tycka till!

Förra veckan glänste Angélique återigen och tippade helt rätt topp sex, där hon hade Darin och Timoteij som favoriter. Å andra sidan var det minst sagt lite av en helgardering. Håll till godo! Vi ger er The Sound of (this weeks) Music: Malmö

Sibel ”Stop”
”Jag hoppas att framträdandet och Sibel lyfter låten, för det här är bara okej. Det känns inte så mycket Melodifestival och frågan är om folk orkar man lyssna på den här fartfyllda låten. Jag tror inte att den håller ända fram.”

Py Bäckman ”Magisk stjärna”
”Nej. Det är min spontana reaktion. Py är en otrolig artist men här somnar jag av tristess. Den är seg som fan.”

Neo ”Human Frontier”
”Det här är lite schlager och BWO och jag gillar hans röst. Texten är okej, och jag tror på det här rakt av. Den vinner inte allt, men den går självklart vidare och blir en hit. Inget snack om det.

Lovestoned ”Thursdays”
”Versen bygger upp nåt med lite oh-la-la-känsla och franska dragspel men sen faller det pladask i refrängen. Jag hade önskat lite mer jävlar anamma i den här låten. Nä, this is feeling old, som de sjunger i texten.”

Anna Bergendahl ”This is My Life”
”Suck… Anna har en soft och skön röst med ett underbart vibrato men hon är värd bättre än det här. If this is your life så känns det hisnande lilla vän. Låten blir tjatig i längden och blir tyvärr ingen större hit.”

Pernilla Wahlgren ”Jag vill om du vågar”
”Wahlgren är en jätteduktig artist och det är kul att hon är med. Det lyfter tävlingen. Jag tror att hon går vidare till omgång två i alla fall, men vinner gör hon inte. Men det är energiskt och man trallar med. Jag gillar det här. ”

Noll Disciplin ”Idiot”
”Åh det här gillade jag direkt. Det änns som att det sitter en rockfantast i juryn för det har varit en hel del rockigare låtar i år. När jag hör det här känner jag mig ung, rebellisk och bångstyrig på nytt. Jag vill ha med det här i finalen och killarna är verkligen inga idioter som ställer upp med det här.”

Peter Jöback ”Hollow”
”Peter är en snygg och underbar och härlig artist som jag gillar. Låten känns väldigt mycket film och musikal, men ger inget större intryck. Här tror jag att det scensika uttrycket spelar stor roll och bara live kan han lyfta den ordentligt. Jag undrar vad svenska folket säger om låten, för den är inte så direkt och den ger inte dom rysningarna som den borde. ”

”Hm, den här veckan är jag inte säker på hur det går. Neo är självklar i finalen och jag tror faktiskt att Noll Disciplin kan nå finalen också om de är bra på scenen. Pernilla och Jöback hotar precis bakom och det beror helt på vilka som röstar ikväll.”

3 kommentarer:

Anonym sa...

Neo o idiot?? Hoppas inte det,, då gräver jag ner mig.. // Jonas

M sa...

Hoppas du tar gruvligt fel denna vecka för ND har inte i finalen att göra tycker jag, nästan lika lite som Py...

Anonym sa...

gillar inte att någon annan är Schlagerprofilerna får tycka till i denna blogg! speciellt inte när man gillar rock*ha ha*

F6