11 februari 2010

Sucker for Love - Pauline

Som en färgglad karamell i en skål med engelsk konfekt glider säkra Pauline omkring bland sina dansare i ett enkelt men effektivt nummer, samtidigt som hon utstrålar en hel massa glädje och värme och verkligen ser ut att trivas på scenen. Jokerlåten i sig är en söt liten popsoul-karamell tillagad av lika delar Duffy/Amy (nej, inte Diamond) och av Tamla Motown som jag säkert kommer köra en hel del i min iPod framöver.

Däremot tror jag den får det svårt på lördag.
Den här textrika lilla sköningen - namnet får nästan inte plats till musiken - med sin gitarrslinga snodd rakt från introt till Michael Jacksons Black'n'White känns (kanske lite fördomsfullt) lite för klurigt snygg för att jag ska tro att groggpubliken ska kasta sig över mobiltelefonerna.

Men jag har gärna fel om det.

1 kommentar:

Pär sa...

Låter lovande! Men bör väl ändå vara enda jokerlåten som inte når Globen.. Ja, bortsett webjokern förstås.