24 november 2010

Måns: Jag är så sjukt sugen på Melodifestivalen!

Just nu ser ni honom som ICA-Jerrys julsångssjungande polare i tv-reklamen. Schlagerprofilerna tog ett litet schlagerrelaterat snack med vår största favorit från Mello-turnén i vintras, Mr Måns.

Nu när Marie ska vara programledare, kommer du följa med nåt på turnén?
- Det blir tyvärr svårt eftersom jag kommer att spela Romeo & Julia under helgerna. Men jag ska vara med onsdag-torsdag Luleå-veckan som Loreen tävlar. Och kanske dyka upp någon annan onsdag för att stötta Marie.

Kommer du hjälpa henne med programledarrollen på nått sätt?
- Jag håller mig nog undan om hon inte ber mig om hjälp. Hon är en bra programledare utan min hjälp. Men om hon ber mig om hjälp och råd så ställer jag såklart upp.

Du har tidigare skickat in låtar i andra länder, har du gjort det i år igen?
- Nej, jag har bara skickat in i Sverige. Fast inte till mig själv...

Är du sugen på att vara med igen?
- Jag är så sjukt sugen på Melodifestivalen! Men det stannar där i år. Jag var programledare ifjol och tävlade året innan. I år nöjer jag mig med att smyga runt i kulisserna med Loreen och Marie.

Vilket av de namn som presenterats som tävlande är du mest nyfiken på?
- Jag är väldigt spänd på att se vad Danny ska göra. Han är en fantastisk artist och det kan bli magiskt bra om han får till det.

Träffar du Christine någonting?
- Nej, vi har försökt få till det men har båda så mycket att göra. Fast vi messar ibland.

Så det är inte så att ni firar jul ihop?
- Nej, det blir bara Dolph och jag i år (skrattar).

Inga kommentarer: