15 februari 2007

Första Rapport från Ö-vik
















Kan ju börja med att berätta att Måns och MissMatch missades eftersom kommunikationerna här uppe inte är dom bästa. Väl framme kastades jag in i Magnus repetitioner. Låten är snygg pop med spår av A-ha, Elton John och The neverending story, men jag är besviken på scenshowen. Fyra dansartjejer används flitigt och mitt i låten kommer en stor ljusställning ner likt ett ufo bakom herr Carlsson, men så jävla imponerande är det inte. Hade väntat mig mer, men jag ska inte vara för hård innan jag sett klädrepet imorron. Och när det gäller kläderna så har jag sett Magnus kläder....Dom är sobert svarta och ser på håll ut att vara i sammet. Tror det blir rätt bra, lite mer gnistrande än förra året men lika "stiligt".

Nu repar Sheida och alla journalister suckar besviket och beger sig till pressrummet. Aftonbladets nya reporter tycker att det här är sämre än sämst och jämför med Elysion. Hallå! Golden star är tusen gånger vassare än larviga indisk-svenska trallen I mina drömmar. Den är helt chanslös och veckans kalkon.

Enligt dom som var här tidigare sägs det att Måns bjuppar på en snygg dansshow med en dyster disco, och att MissMatch leker Tatu men misslyckas kapitalt.

Svenska spel har förresten kommit med sina odds och det känns som att dom vill gardera stjärten av sig. Fem artister ger under 5 gånger pengarna om dom går direkt till Globen! Är det bara för att folk vann så mycket pengar på Marie förra veckan som vi spelare ges så dåliga förutsättningar? Och hur kan usla MissMatch bara ge 40 ggr pengarna? Att dom går vidare är lika troligt som att Addis Black Widdow sjunger rent.
Se här:

Måns Zelmerlöf 3,25
MissMatch 40,00
Magnus Carlsson 1,35
Sheida 75,00
The Attic feat. Therese 9,00
Sebastian 1,45
Sonja Aldén 2,75
Nanne Grönvall 1,70

Inga kommentarer: