03 februari 2007

Sammanställning: Jönköping

De helger jag inte själv får/kan vara på plats tänkte jag bjuda på ett litet hemmabetyg och en sammanställning av vad några andra tycker. Lite olika varje vecka. Själv håller jag tummarna för att folk skickar Andreas och Elin tillsammans med Anna till Globen...och kan leva med Uno&Irma. Men det lär väl bli Tommy Nilsson och en kisspaus för undertecknad i Globen.

OBS: R1s betyg hittar ni som vanligt HÄR!

Elin Lanto – Money
Aftonbladet: 3
Expressen: 2
GP: Andra Chansen
DN: 2 - 30% chans att gå vidare
SvD: 5
QX: 3
Schlagerprinsessan: 3

R2 R2 R2 R2 R2
Snygg låt, snygg tjej och ett ryktat snyggt nummer. Rich Bitch-raden satte sig i huvudet redan när jag hörde demon och jag får fortfarande lite ABBA-vibbar någonstans. Får gärna gå vidare.

Andersson&Gibson – Anything But You
Aftonbladet: 2
Expressen: 1
GP: Ute
DN: 3 - 30% chans att gå vidare
SvD: 2
QX: 3
Schlagerprinsessan: 3


R2 R2 R2 R2 R2
Ganska vacker låt som jag glömmer bort att jag hört mellan varje lyssning. Men ändå söt och helt klart något jag gärna skulle lyssna på utanför festivalen.

Anna Book – Samba Sambero
Aftonbladet: 3
Expressen: 3
GP: Final
DN: 3 - 75% chans att gå vidare
SvD: 3
QX: 3
Schlagerprinsessan: 1


R2 R2 R2 R2 R2
Jag fattar inte vad alla schlagernördar verkar gnälla om? Det här är ju G:son precis som han brukar och precis en sådan låt alla förväntar sig från Anna. ABC möter Let’s Dance och det är jättebra när man är full och obegripligt när man är nykter. Typisk schlager.

Addis Black Widow – Clubbin
Aftonbladet: 0
Expressen: 0
GP: Ute
QX: 1
DN: 3 - 20% chans att gå vidare
SvD: 2
Schlagerprinsessan: 2


R2 R2 R2 R2 R2
Jag förstod inte den här låten första gången jag hörde den…och inte andra heller. Sen slutade jag lyssna på den.

Andreas Lundstedt – Move
Aftonbladet: 1
Expressen: 2
GP: Ute
QX: 4
DN: 2 - 50% chans att gå vidare
SvD: 5
Schlagerprinsessan: 4


R2 R2 R2 R2 R2
Helt klart min påse. Dandy Andy & The Funky Nuns toppar överlägset antalet lyssningar i min iPod den här helgen. Och man går faktiskt skitsnyggt på Skånegatan (med Melodifestivalflaggorna redan hissade – ni är sååå välkomna till Götet nästa vecka) med den här låten i öronen. Ingen refräng? Öh. Refrängen är ju fantastisk. Andreas (och Magnus) i Globen, tack!

Tommy Nilsson – Jag Tror på Människan
Aftonbladet: 4
Expressen: 4
GP: Final
QX: 1
DN: 3 - 75% chans att gå vidare
SvD: 3
Schlagerprinsessan: 4


R2 R2 R2 R2 R2
Sådan här musik tycker jag är vämjelig. Olyssningsbar. Spya. Förvisa den genast till någon radiokanal jag slipper lyssna på. Elgitarren får mig att blöda ur öronen.

Sofia Berntson – Hypnotized
Aftonbladet: 3
Expressen: 1
GP: Ute
QX: 3
DN: 2 - 40% chans att gå vidare
SvD: 4
Schlagerprinsessan: 2

R2 R2 R2 R2 R2
Men gud…hur trötta är vi inte på sådant här? Första gången jag hörde den glömde jag den med en gång, och veckan efter hade jag inte kunnat peka ut den i en line-up med tre sådanahär "grekisk musik för Melodifestivalen"-låtar. Man kan riktigt höra hur snacket gått: "Fan. Elena vill inte. Leta upp en snygg anonym brud som kan visa trosorna!!" Tröttsamt.

Uno&Irma – God Morgon
Aftonbladet: 2
Expressen: 2
GP: Andra Chansen
QX: 2
DN: 3 - 60% chans att gå vidare
SvD: 3
Schlagerprinsessan: 2

R2 R2 R2 R2 R2
Det här tycker jag är lite sött. Bättre i vers än i refräng, men ändå klart godkänt i min bok.

Inga kommentarer: