09 mars 2007

Converted

Repetionsfritt idag för oss schlagerbloggare, och jag ägnar tiden till att ha semester, sova, kolla missad TV, njuta av en lång (och sen) frukost OCH att lyssna om och om och om igen på den låt som var den enda som jag bytte åsikt om HELT under gårdagens rep.

Från att ha varit en av de låtar jag gått hårdast åt i min kritik lyfte en penicilinkurad Sarah Dawn Finer sin I Remember Love till för mig helt oanade höjder - och det trots (eller kanske på grund av?) att hon inte klarade av vissa partier som de brukar låta på grund av sin förkylning, utan istället lekte med melodi och fraseringar och toner.

Helt underbart och ett smått religiöst ögonblick jag inte förstått alls innan.

Nu är jag jäkligt tacksam för att någon med bättre öra och direkt smak än undertecknad såg till att den gick direkt till final...och jag tror absolut den kommer bli morgondagens högst placerade ballad. (Har självklart pengar på det...liksom att Sarah får flest poäng av juryn...vilket för övrigt ger 40 gånger pengarna tillbaka!)

Vidhåller dock att versionen som finns på singel inte är någonting i jämförelse medversionen på scen. My god. Ingen i finalen missar speciellt mycket toner (och jag tycker fortfarande vi kommit en bra bit i från att man kan rösta på någon bara för att de klarar det) - men den där tjejen kan S J U N G A!

Inga kommentarer: