09 mars 2007

KÖRiosa

Håll i hatten för nu blir det nörderier av den högre skolan. Satt och kollade på vem som körar på årets schlagerbidrag när dom nu släpps som singlar. Enjoy!
  • Sanna Nielsen och After Dark tar båda hjälp av duon som kom sist i Melodifestivalen 2000, The Avengers (även om jag tvivlar på att dom kallar sig för det idag...). Henrik Wikström och Suss Von Ahn. Henke har ju varit med och skrivit båda låtarna....
  • På "Jag måste kyssa dig" körar popkillen som 1988 deltog med "Bara du och jag", Paul Rein. Han har ju på senare år skrivit hits åt bl. a Christina Aguilera.
  • Sonja Aldén tar hjälp av bröderna "Kameleont". Henrik & Magnus Rongedal körade ju med Electric Banana Band förra året.
  • På "Samba Sambero" är det låtmakaren själv som körar, Thomas G:son...
  • Samma sak gäller "Kom" där Mårten och Lina Eriksson tillsammans med Robert Wåtz lägger en fin discostämma bakom Jessica.
  • Och på Tommy Nilssons "Jag tror på människan" körar Vicki Benckert, Jean-Paul Wall, Jerry Williams, Tommy Ekman och Ankie Bagger. Nej, jag bara skoja.

Inga kommentarer: