14 mars 2007

GPs Scoop och Lite Recensioner

Västsveriges egen tidningsdrake Göteborgs Posten slår idag stort upp att Telia tjänar mera på Melodifestivalen än vad Radiohjälpen gör i den här artikeln.

I pappersversionen av tidningen frågar man dessutom några förskräckta människor på stan som chokerat säger saker som "Det visste jag inte, men det låter inte alls bra. Så får det absolut inte vara. De sa ju att det skulle gå till Radiohjälpen" och "Jag tycker det är helt fel. Det trodde jag inte eftersom de pratar om Radiohjälpen hela tiden. Bedrövligt!"

Så då ska man väl fråga sig hur har denna blodsugarkupp från Sveriges största telebolag kunnat genomföras mitt framför näsan på ett lördagsgroggande svenska folket? Knappast.

För den som överhuvudtaget bemöda sig att kolla vad det är för nummer man ringer när man röstar har det ju hela tiden stått klart att det dyra telefonnumret låter 8.50 (av 9.90 dvs 85%) gå till Radiohjälpen, medan det billiga numret...well...där har ingenting alls sagts, men vart brukar pengarna gå när man ringer ett mobilnummer som tillhör Telia i vanliga fall?

Frågan jag tycker man ska ställa sig är istället hur blåögda människor får vara...eller hur i hela friden någon på GP tyckte detta var värt ett helt uppslag i deras "kulturdel".

Mera Melodifestival i GP:
På sidan efter dagens stora schlagerscoop hittar vi en gemensam recension på fyra av de nysläppta schlagerplattorna av R1s musikaliska motsats Johan Lindqvist. Sebastian får en fyra och mest lovord och Andreas samlingsplatta belönas med lika många fyrar (GPs lilla symbol), medan Sanna och Jimmy Janson däremot får varsin tvåa för sina nya alster.

Minst positiva recension idag är nog annars Marcus Larssons Anna Book-recension i Aftonbladet. Lite elak (men eftersom det på något sätt känns som om att duracell-Anna aldrig kan bli ledsen, sur eller nedslagen så vågar jag även tillägga) men jäkligt rolig. Exakt samma sak kan man förresten säga om samme Marcus Jimmy Jansson-recension. I Aftonbladet får för övrigt Sebbe en trea och Andreas Johnson en tvåa...

...medan SvD ger Sebastian en tvåa (ge mig en etta och en femma nu så har jag bingo!)

Expressen stasar istället stort och recenserar hela Melodifestivalskivan istället. Anders Nunstedt ger den (det rättvisa men alltid lika trista) betyget tre getingar av fem.

Inga kommentarer: