15 mars 2007

Lena Philipsson Tycker Till om Årets Festival

Lena Philipssons hemsida skriver hon lite blogg/dagbok/öppna brev till fansen ibland, och just nu kan man hitta följande om hennes intryck ifrån årets Melodifestival där:

"Vad tyckte vi om melodifestivalen då?
Omtumlande.
Luuk skitbra. Rolig, smart, knäpp, samlad. Succe´!
The Ark var mina favoriter förstås, så jag är nöjd med resultatet. Dom har en hög credfaktor och en knäpp utflippad stil, som just därför passar väldigt bra i melodifestivalen. Det är ju inte alla credband som skulle kunna ställa sig på melodifestivalscenen med hedern i behåll och faktiskt vinna. Men så får man ju inte bara en shuffle, utan också fjädrar, glitter, kajal och naket.
Dom får se upp bara så dom inte går på Lordi-kontot. Vi vet ju vilka the Ark är, det vet dom ju inte riktigt överallt annars i Europa. Man har ju sett en del utklätt och knasigt på dom här tävlingarna som man skrattar åt och snabbt avfärdar.Jag har nåt vagt minne av några tyskar i platå och kläder med lampor i. Hemska falsksjungande robotar, några andra.. Men jag har svårt att se att det skulle hända. Ola Salo sjunger helt enkelt för bra. Det andas lite för mycket Bowie. Och faktiskt lite ABBA med dom glansiga tygerna...
Men den där Pettson.hatten kanske han skulle lämna hemma.. Och Uggla åkte ur...Konstigt. Vad betyder det? Vilka röstar? Sen gillade jag Magnus Carlssons låt, Vad hände? Han borde ut och ösa. Energi!
Och Nanne försvann..hmm. Jag tyckte visserligen att det var lite för mycket ställningar och koreografi, man hör och ser inte för alla steg, och låten var lite för mycket en upprepning av förra festivallåten..men ändå.. Det är inte utan att man hickar till och tänker att det var en jäkla tur att det gick vägen den där gångeni alla fall. Så lätt är det inte, tydligen...
Och sen ballader, ballader.....gäsp, inte riktigt för mig, även om dom sjunger skitbra. Ha ha...vad det är härligt att bara ligga på sofflocket och tycka en massa saker utan att behöva lyfta ett finger själv.. Skönt!!
Jag antar att Luuk är ett utsketet äpplamos nu så här efteråt. Men det kan han vara med den äran.."

Inga kommentarer: