02 mars 2007

Nattaktiviteter

Igår bjöds det på kommunfest i Nyköping och jag och min gode vän E hamnade ironiskt nog (efter våra sura ord om stan...) mitt emot kommunfullmäktige och informationschefen för kommunen. Infochefen var en kul 50-plus dam som jobbat som rockmusikkorrespondent i New York och tillsammans avnjöt vi en usel trollerikonstnär och en smaskig buffé. Men mycket till fest blev det inte, så vi åkte med Aftonbladets Tobbe Ek, Fotograf-Fille och Thomas G:son till schlagerhotellet. Den Smirnoff Ice-smugglande G:son har ju två låtar i ESC redan och har även varit med och producerat Maltas Vertigo...
Under natten kollade E & jag sen in klassiska American Idol-ögonblick hos Martin Redhe Nord, som dansar och körar med Lanto och Jimmy Jansson. Sköna Martin är också stort fan av Americas Next Top Model, vilket vi ägnade en stor del av kvällen till att diskutera.
Aftonbladets gäng spelade Schlagerspelet med Expressens Sven Lindwall, och Therese Hansson glänste med sin schlagerkunskap. Markus Larsson däremot fick onda ögat av mig när han misslyckades ned att svara på "den duo som floppade i MF 2004 i sina sailorkostymer. Markus kom dessutom sist... Jessica Andersson fick också veta att hon var omnämnd i spelet då Aftonbladets Susannne Nylén ropade över frågan "Vem uppträdde i MF 2006 iklädd lila kroppsdräkt och orsakade en porrchock" till Jessicas bord.
Velvet var också på plats i foajen, och njöt över bara vara med och ta det lugnt. Hon berättade att hon gärna ställer upp igen, vilket jag ivrigt hejar på.
...och avslutningsvis kan jag berätta att Rickard Engfors nu upptäckt vår blogg....

Inga kommentarer: