31 mars 2007

Tre Barnsligt Bra Låtar

Är man lite less på Melodifestival- och ESC-låtar har jag tre andra små favoriter att dela med mig av. Och med betoning på små, för alla de nedanstående låtarna har koppling till Lilla Melodifestivalen.
Melodi nummer 1 kommer från Malin Eriksson och Bianca Wahlgren-Ingrosso som hamnade på en välförtjänt andraplats med "Kan det bli vi två" i årets Lilla Melodifestivalen som sändes i TV4. Låten är en klassisk schlager med en smula svajiga röstresurser, men med en klockren schlagerkoreografi, snygg tonartshöjning och en maffig refräng träffade den rakt i mitt schlagerhjärta.



Låt nummer 2 har inte varit med i någon tävling alls men är debutsingeln från en ny skön tjejduo där en av brudarna är "Superduper-Sofie". Ja, ni vet hon som vann den allra första Lilla Melodifestivalen 2002 med låten "Superduperkillen". Tillsammans med kompisen Hannah Reynold har hon nu bildat duon Lucky Twice och haft en superduperhit i Spanien med läckra "Lucky". Låten är en charmig poppärla med discoinslag. Lyssna!



Och låt nummer 3 kom tvåa efter nämnda Sofie 2002. Kvartetten Fairytale tävlade med "Tills natt blir dag" och jag älskade denna schlagerkaramell med Abba-piano, schlagerrefräng och barnslig charm från första stund jag hörde den. Tyvärr fanns varken video eller hel låt nånstans men jag tycker att man får bra grepp om denna pärla bara genom denna lilla snutt.

Inga kommentarer: