02 februari 2008

Baby Don't Stop - The Alcastars are back!

We Keep on Rockin' - Alcazar

























Jag gillar "helikopterbasen". Jag gillar de Pet Shop Boys-influerade stråkarna. Och mest av allt gillar jag att Alcazar är tillbaka igen och att de dessutom försökt utveckla sitt sound mot ett lite mera modernt disco-a-la-Sophie Ellis Bextor håll. Däremot blir jag inte riktigt klok på titeln som man upprepar gång på gång i refrängen: "We Keep on Rockin"...ROCKIN'? Sedan när då? Dancin' hade jag köpt. Glammin'? Groovin'? Till och med ett "We Keep on even-if-Magnus-is-showing-grey-cardigans-at-TV3". Men rockin? Kan det bli mindre discoglädje än så? Nåväl. Klart godkänt som "titta vi finns fortfarande"-singel, men nästa låt hoppas jag blir en superhit som får fönsterrutorna på gaydiscodansgolven att imma igen av kroppsvätskor. Men Alcazar lever i alla fall - och de låter jäkligt sugna.

Inga kommentarer: