28 februari 2008

Om jag bara kunde...

...gissa hur det här kommer gå.
Nåväl. Jag ber iallafall redan här i inledningen om ursäkt för mitt kassa referensutbud vad gäller modern tjejgruppscountry...but here we go:

Minns ni Dixie Chicks I'm Not Ready to Make Nice?
Ta bort den engagerande texten och det poppiga anslaget från den låten...och då är ni nästan i närheten av If I Could. Nästan.

Det här är mera lägereldsmys men med countryfioler och tjejstämsång...och någonstans i magen känner jag att det absolut finns en publik därute som bara suttit och väntat på den här typen av musik i festivalen.
Sedan är frågan om de röstar.
Den grupp av människor som jag lite slarvigt brukar kalla "P4-publiken" kan vara de som varit som mest oberäkneliga det här året, men Calaisa är ju tydligen stora där enligt undertecknads föräldrar.

MrR tycker det här är jättemysigt, och eftersom MrK är inne i någon form av DixieChicks-frenzy efter att ha sett dokumentären om de amerikanska countrybrudarna så håller han med till 100%.

Inga kommentarer: