14 februari 2008

Rongedal - Just a Minute

Hoppsan! Det här var dagens överraskning.
Rongedal ÄR Scissor Sisters! Och Mika.
Å då ska ni veta att jag AVGUDAR Scissor Sisters. Och Mika.
Den här låten hade kunnat vara en världshit med Jake & Co. Eller Mika.
Jag lovar!

Men nu är det inte det.
Nu kan jag inte komma ifrån att det är lite...jag vill inte säga obehagligt...utan mera konstigt...att titta på två personer som ser exakt likadana ut och som synkrondansar. Det blir så ofrivilligt mycket cirkus för mig. Tyvärr.

Men!
Killarna är helt klart svinduktiga och har veckans roligaste schlagerrörelser (som även körs av ljusgubbar på skärmen bakom dem) i refrängen och veckans klart roligaste scennummer. Kul, lekfullt och det passar den här glada förfestlåten perfekt.
Heja Henke Wikström, förresten! Bra jobbat!

Jag blir bara så glad. Även om den är lite, lite tjatigare andra gången när "chocken" släppt. Dessutom älskar jag bidrag som börjar som om man lyssnar på en raspig skiva.

"Ja, det är ju bättre än Ola" säger MrR på stolen bredvid.

Inga kommentarer: