03 februari 2008

Schlagerprofilerna synar: "Under mitt tunna skinn

Låt: Under mitt tunna skinn
Artist: Patrik Isaksson
Kompositörer: Patrik Isaksson & Bandet
Tidigare schlagervana: Gick till "Andra Chansen" 2006 med Faller du faller jag.

Största hits: Du får göra som du vill, Hos dig är jag underbar och 1985. Bland annat.
Intressantast är nog att: Comeback i år för killen som skandalöst slogs ut i AC 2006 av Magnus Bäcklunds genommenlösa In the name of love. Obegripligt hur folk kan rösta på en stel skinnbralla framför en storslagen pianoballad.
Lyssna gärna på: Faller du faller jag är ett måste (och här får ni dessutom en småsöt bögbonus). MrR är också kär i senaste plattans Kom dansa om du törs! och hiten Ruta 1.

Så sägs det officiellt om låten...: "Ett bidrag med energiska känslor om att aldrig ge upp utan en kamp".
...och det här är vad vi har hört om låten: Ingen ballad denna gång. Snarare en klassisk Isaksson-låt med en sparsmakat musiksatt vers som lämnar plats för en ösig refräng och med en text som berör. Bra, men inte lika magisk som hans förra MF-hit.
Trolig chans att nå Globen: Rätt stor. Hoten heter BWO, Ainbusk och Eskobar. Men visst blir det minst "AC"...

Inga kommentarer: