20 november 2008

Kärleksvecka i Idol!

Denna vecka väntar Tema: Kärlek och efter fredagsfinalen är det bara fyra små Idol-grisar kvar i stian. Och nu borde väl Robin nummer två få packa väskan?
Men vad som helst kan fortfarande hända och även om han åker så kommer en annan person stå mot honom, och det blir nervöst för den och många tittare eftersom de andra fyra kvarvarande artisterna är höstens stora favoriter. Här har Mr R kollat på startfältet och gett sina omdömen.

Robin Bengtsson

Låtval: Fields Of Gold/Sting
Låtval 2: Let Me Entertain You/Robbie Williams

Kommentar: Första låten låter skön och Robin har ju faktiskt visat varför han är kvar i tävlingen de senaste veckorna. Men ajabaja. Man får INTE sjunga den värsta coverbandsbajslåten som någonsin gjorts. Han borde åka ut bara för att han gör LMEY. Fy!

Kevin Borg
Låtval: If Tomorrow Never Comes/Ronan Keating
Låtval 2 : In The Shadows/The Rasmus
Kommentar: Jag känner mig nästan ensam om det här, men jag kräks på att Kevin är så överlägsen nowadays i alla tittarundersökningar. Han är för mig för smajlig, för perfekt och för ointressant att vinna Idol. Visst kommer han göra Ronan Keating-låten snyggt och stadigt, men han är väl knappast trovärdig i Tracks-rock?
Globen? Okejrå. Vinna? No.

Anna Bergendahl
Låtval: Over the Rainbow/Eva Cassidy
Låtval 2: Simply the Best/Tina Turner
Kommentar: Jag känner mig nästan ännu mer ensam om att vara lite trött på Anna. Eller rättare sagt hennes röst. Det där fina djupa som förförde mig tidigt i höstas känns nu mest konstlat och låter påfrestande emellanåt. Men jag hejar på henne ändå och Eva Cassidys låt kommer hon att göra magi av.
Och snälla TV4: Tina Turners stora hit heter The Best. Ingenting annat.

Johan Palm
Låtval: I'll Stand by You/The Pretenders
Låtval 2: Friday I'm In Love/The Cure
Kommentar: Ut. Med. Ungen. Nu!

Alice Svensson
Låtval : Because Of You/Kelly Clarkson
Låtval 2 : Crazy In Love/Beyoncé
Kommentar: Jag har älskat Alice sedan start och applåderar att hon ska göra en av de bästa balladerna som skrivits de senaste åren. Kan det här vara Alice återkomst efter förra veckans småljumma framträdande? I think so. Vidare, vad kan hon göra av Beyonces superhit? Vi vill ha samma sexighet och glöd där som när hon gjorde Heavens on Fire!


1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ kan man inte lyssna på dem två låtarna mer (många låtar i höst som totalpajats) // Jonas