07 november 2008

Mer Melodifestivalbiljetter

Idag släpptes det ytterligare ett gäng biljetter till Melodifestivalen.
Vad jag kan förstå av Ticnet så är det dock än så länge bara till Globenfinalen och Skellefteås delfinal (på alla hjärtans dag) som lördagens genrep är tillgängligt för allmänheten, men jag misstänker att biljetter till alla lördagsrep kommer dyka upp så småningom.



























Tyvärr är ju lördagsrepen rätt sunkiga.
Precis som Schlagerprinsessan skriver i sin nyboostade blogg så är lördagen genrep oftast bara "en massa småbarnsfamiljer i fleecetröjor som tagit en paus i lördagens obligatoriska Barnens hus-/IKEA-/badhusbesök" där artisterna går på halvfart och sparar rösten - och i flera fall har privata kläder med akrediteringsbricka nonchalant slängande kring halsen - och inga fyrverkerier eller annat nummer-blingbling kostas på.

Schlagerprofilerna rekommenderar istället fredagsgenrepen.
Då är det fullt ös från början till slut (sändningen bandas om något skulle hända tekniskt på lördagen) med alla attribut, oftast en skön fredagsstämning i publiken och - inte minst - Schlagerprofilerna själva i dörren efteråt frågandes om vad ni tyckte var bäst.
Skynda, skynda - det finns fortfarande biljetter kvar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I KNOW! Fredagsrepen ARE the best! Jag var ju där 2006. Och träffade Tobbe. Det var ett STORT ögonblick. Nej, jag skojar inte. Det var det verkligen. Jag pratade med en RIKTIG journalist. Respect! ;D

Anonym sa...

Jag hhar redan köpt biljetter till både deltävlingen OCH genrepet i Göteborg,, final biljetter tog ju fan slut SNABBT (och jag jag kom aldrig in på ticnet när dem släpptes första gången) // Jonas

Schlager Queen sa...

i gotr tickets for andra chansen and final rehearsal on fri!hopefully will get final ones aswell!

Oswald sa...

Ellen: Vi förstår dig. Vi tycker också det är stora ögonblick varje gång vi träffar vår frenemy. För att inte tala om när vi träffar Schlagerprinsessan!

Jonas: Man ser faktiskt själva lördagsfinalen bäst på TV. Det brukar alltid vi göra trots att vi åker runt. Fredagarna är roligast på plats.

Schlager Queen: We'll keep our fingers crossed for you! But the ticet you've got are good as well. The Friday rehersal are among the best, and the final is always best to catch at home with alcohol and fellow schlagerfriends!