13 februari 2009

Jennifer Brown - Never Been Here Before

JB bröt just sitt rep för andra gången (hon verkar ha problem med medhörningen) och kvällstidningsfotograferna har förmodligen fotat upp flera bilder under de senaste minuterna än vad jag gjort i hela mitt liv.

Jaja. I vilket fall: En ny variant av "kören lekar band" dyker upp i Jennifer Browns nummer. Vi kallar den "dansarna leker trumpetare". Det här med inspelad musik kan verkligen göra vem som helst till musikant för en stund - sug på den du Anders Berglund. Tänk så många dansares drömmar som skulle krossas om du fick ditt storband tillbaka!

Och på tal om det. Här hos Jennifer så får ju herr Berglund (och Jessica Andersson) tillbaka sin orkester. Förutom trumpetdansarna, de (riktiga) violinisterna och Peter Kvint på scenen dyker nämligen värsta storbandet upp på den centrala LED-skärmen och det fylls på med fler och fler LED-gubbar efter hand. Snyggt grepp och snyggt nummer!

Låten då? Jodå, Jennifer har säkert chans att gör en Ugglas med den här mera dansbandsvänliga soul-balladen, men för mig personligen är det dock lite för svalt och *host* småtråkigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för bilderna! Det var snabb respons på min tidigare kommentar. Bra jobbat! Jag tror att Lili & Sussie på ett eller annat sätt går vidare (vet inte längre om det är en skräll...)