27 augusti 2009

Ny video med Sandra Dahlberg

Det var knappast igår som Sandra Dahlberg fick släppa en singel OCH göra en video. Kul! Men frågan är om det inte dröjer ett tag till nästa gång nu också...

Jag gillar ju Sandra. Jag tycker hon är cool och båda hennes Melodifestivallåtar är lite smygfavoriter hos mig (japp, jag älskade Klimfjällgrejen). Men den här låten... Hm.

Alltså det är väl kanske inte bara dåligt. En trevlig Kylie-stöld (na-na-na-biten) och ungefär samma text som i Jag Tar Det Jag Vill Ha ligger väl kanske på pluskontot. Men produktionen? Usch, den hamnar ju någonstans mellan Melodifestival (vilket hör och häpna inte alltid är bra när man ska lansera något utan för festivalen) och ett åttondespår på en Lena Ph-platta från tidigt nittiotal (inte heller så bra numera).

Och jag vet inte. Jag är inte pryd någonstans. Men är det inte lite svårt att tvätta bort den där bilden av en rejäl norrländska i lovikavantar och lingonris och mossa i håret när man ser Sandra? Hon liksom luktar frisk luft genom rutan - och då blir det bara fel i mina ögon med strippstång och rosa kroppsstrumpa. Nåväl. Här är videon.

4 kommentarer:

Mr D sa...

Hemskt!!!!!

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte,, hon är inte precis den där sexiga typen, lite som Amy D fast på ett vuxet sätt. // Jonas

Anonym sa...

Måste tillägga; fast den är bra, hon är lite som en ny generation nanne? // Jonas

Anonym sa...

är inte hela felet med den här låten att den är tänkt att vara "sexig" men att Sandra D som artist saknar den rätta "sex appealen" för att kunna köra en sådan här låt. hon är för helhylle helt enkelt!

sen känns hela produktionen överlag väldigt billig och passé i mina öron! //Edwin