04 december 2009

00-talets bästa: 28

28. Sarah Dawn Finer - Moving On



MrK: I Remember Love tog det ett tag för mig att börja tycka om, och ska sanningen fram krävdes det några lyssningar på Moving On också. Men efter att Sarah genomfört vad som förmodligen är det bästa första-rep jag sett under mina få år på plats i ishallarna under en livsfarlig rakethissfärd i Malmö, var jag omvänd för alltid. En av årets största MF-hits är självklart också en av decenniets bästa låtar.

MrR: När jag hörde den här låten (på en privat uppspelning) så rös jag. Den var så mäktig, så stor. Och andra gången jag hörde den började jag grina. Allt är rakt igenom så vackert och så mäktigt. Och jag överraskas fortfarande av hur snygg låten är när jag hör den. Min enda invändning, så här med perspektiv, är väl att numret blev lite too much med den där förbannat osexiga hissen.

MF-placering:6:a i Finalen 2009 Tracks: - Svensktoppen:1 Topplistan:3

Här kan du lyssna på listan hittills på Spotify!

4 kommentarer:

Nille sa...

Håller med MrR, när jag hörde låten för första gången i Brittas ipod i januari kom det lite rysningar.

Fortfarande en mycket pampig Molitva-ballad. :)

Anonym sa...

bästa låten ever i Melodifestivalen tycker jag =)

Uffe sa...

vilken ståpäls jag fick när jag hörde denna första gången i Dec 08, som Mr R på en privat uppspelning.
Jag fick en känsla av en Jim Steinman (tidiga Bonnie Tyler låtar)det var maffigt och stort och fantastiskt.
Sarah sjunger som en gudinna.
Jag kan hålla med om att hissen i låten e inte min grej alls.. men det gav ju effekt i finalen.
Denna bredvid Alcazar var den jag hade hoppas på att vinna finalen.

Anonym sa...

Denna mäktiga pampiga låt borde hamnat högre upp.