26 januari 2010

Två nya ESC-favoriter?



Det pågår schlagertävlingar över hela Europa just nu, och två ombloggade och klotterplanksomskrivna bidrag är ovanstående. I helgen som passerade gick Hera Björk raka vägen till final på Island med sin eurodänga Je Ne Sais Quoi. Somliga jämför den med This is My Life från samma land 2008, men jag tycker den inte alls når upp till de eurohöjderna. Det här är sånt ESC-fans går bananas över men som jag bara tycker är blekt och relativt osvängigt. Jag älskar Hera, och förra årets Someday, som hon kom tvåa med i Danmark, var en av min iPods mest spelade ifjol. Men det här tror jag är helt chanslöst i Eurovision...

Melodi nummer två heter Es Una Vida och ligger för närvarande etta i den spanska webbömröstningen. En urstark dramaballad som låter som en spansk ESC-ballad som klätts med ett läckert Leona Lewis-bling. Enligt vår tipsare ligger roligt nog Thomas G:son bakom den. Heja!

Inga kommentarer: