25 februari 2010

Idiot - Noll Diciplin

Minns ni Anonymous som tävlade för Andorra i Helsingfors 2007? Jag älskade dem! Deras schlagerfierade Green Day-låt finns fortfarande i min iPod och jag blir alltid lika glad när den dyker upp.

Lite hade jag hoppats att Noll Diciplin skulle vara något liknande. Det är det inte. Tyvärr. Det vill nog gärna vara det, men jag tycker inte riktigt att den här småröriga Per Gessle-punklåten håller för den jämförelsen. Alls.

Däremot kan jag förstå varför juryn plockade in den här genren - till skillnad från Magisk Stjärna då, vars genre det återstår att bestämma - för det här är ju åtminstone en genre som finns på riktigt. Och nu. Och killarna gör knappast bort sig heller.

Synd bara att suget efter att ha med mellanmjölkpunk verkat ha resulterat i att juryn tog med den enda låt man hade...

Inga kommentarer: