25 februari 2010

Stop - Sibel

På plats i Malmö - då tar vi väl de åtta sista då?

Sibel hissas ned från taket i en gigantisk järnring ("dödsringen" - redan testad av vår Frenemy på Aftonbladet) där dansarna hänger. Typ lite som Ukrainska Svetlanas ringar ifjol - fast i taket. Tufft!

Låten har ni ju redan hört, för efter den där minuten så kommer en likadan minut, ett litet lustigt brejk och så samma minut igen, innan det roliga "Sagan om Konungens Återkomst"-slutet (= låten har typ tre olika slut). Typ så.

Jag kan absolut förstå att det här har sin publik, och Schlagerprofilerna tycker väldigt mycket om Sibel sedan förra gången hon var med i spelet 2008, men jag har lite svårt att koppla det stora favoritskapet hon fått. Jag tycker Sibel är långt mycket bättre och intressantare än sin låt.

Det känns liksom som man slarvar bort den där Avril Lavigne-möter-Lady-Gaga-grejen som det här kunde ha varit i lite för mycket bröt och med lite för lite låt för att jag ska vara lycklig. Men refrängen sitter ju som en smäck. Som ni vet.

Samtidigt: Finns inte Sibel med när de första fem ropas ut på lördag skulle jag bli mycket, mycket förvånad.

1 kommentar:

Slinkan sa...

Tack for att ni namner Avril har. Ar sa trott pa att folk kallar detta klubb, rnb, gaga etc - det har ar ju en pop-rock-light lat a la Avril/Kelly Clarkson!