18 februari 2010

Tonight - Johannes Bah Kuhnke

Oh, vi välkomnar tillbaka den tidigare så frekvent använda Melodifestivalaccessoaren: "Lars är med och leker band på scen". Loves it.

Svårare har jag för Johannes Bah Kuhnkes röst. Han är ju rätt snygg killen, och låten är en riktig rejäl ballad-smocka levererad från Release Me-studion, men det är något med det teatraliska uttrycket som inte riktigt når fram till mig... Dessutom - med reservation för att jag är tondöv - så tycker jag det låter rätt surt vissa stunder. Men så är det ju tidigt på morgonen och första repetitionen också, så det tror jag inte blir något problem.

Problemen stavas nog istället Darin och Erik Linder. Hur ska den här balladen lyckas slåss med de där killarna?

Tillägg: När Johannes träffar alla toner i andra repet OCH samtidigt ler med hela ansiktet...ja då smälter jag direkt. Mer sådant! Sex on a stick och en bra låt. Funkar alltid. Men de problem jag nämnde innan finns såklart kvar.

Inga kommentarer: