11 mars 2010

Eric Saade - Finalrepetition

Här har vi en kille till som vet att han redan har vunnit. Nä, inte Melodifestivalen 2010 kanske, men har man som vi sett Eric med 600 personer köandes på ett torg i Örebro eller med hysteriskt skrikande tonårsfans i Kista Gallria, så finns det ingen tvekan om att det här är en av årets stora vinnare karriärsmässigt sett.

Självklart har Saade även en chans att ro hem hela tjottaballongen på lördag också, men frågan är om han inte skulle vara lika lycklig för att göra en Måns 2007 och komma trea och turnera runt landet och sjunga Manboy för hjorder av småtjejer istället för att få hela landets förväntningar på sina axlar?

För let's face it: Det här är årets snyggaste nummer. Det här är ett grymt paket som jag tror skulle fungera grymt i ESC. Och med Erics nyvunna självförtroende - det är faktiskt sjukt hur stor skillnaden är på hur han tar scenen nu och hur han gjorde det i Sandviken - blir det knappast sämre. MEN! Det är samtidigt ett nummer som inte skulle gå att genomföra där då man bara får vara sex personer på scen och kören inte får vara inspelad. Man skulle behöva göra om det en hel del. Bara så ni vet.

Däremot kan ni sluta spekulera i om att killen inte kan sjunga. Han kan sjunga. Riktigt bra. Punkt. Och ja. Man får ha vatten på scen i Oslo.

7 kommentarer:

NYC sa...

En sak jag har undrat over i nagra ar ar varfor vi tillater saker i svenska uttagningen som inte tillats i Europafinalen? Om vi nu vill skicka "ratt" nummer, varfor ska vi da rosta pa bidrag som kommer bade lata och se annorlunda ut i ESC? Det blev ju riktigt tydligt forra aret med Malena som inte kunde lyftas pa scenen for att killarna byttes ut. Kanske ingen gigantisk sak, men numret blev mera ga runt och runt i jamforelse till hur det sag ut i svenska finalen. Om nu samma sak galler bade Anna, Saade och flera andra bidrag i arets tavling sa blir det ju lite missvisande...

Jag bryr mig inte sa mycket om det personligen, men jag tycker det "rimmar illa" med alla andra forsok att hitta det perfekta bidraget for ESC (internationella jurygrupper tex).

Vad tycker ni?

Anonym sa...

Undra just vem man ska tro på och vem som är tondöv, Ni eller Tobbe Ek på Aftonbladet som har en stor rubrik om att Eric lät rejält falsk på repetitionen. Lustigt hur olika ni verkar uppfattat Erics sånginsats.

Alexander sa...

Något hos mig vill att han ska vinna. Det är något med hans blick i kameran, jag liksom rodnar. Tror han skulle gå hem ute i Europa faktiskt, speciellt ett sånt här år. 'Manboy' känns poppig och fräsch - inget nytt i Sverige men tror många skulle gilla den i Europa.

Gillar de här kläderna mycket mer än den lila skjortan. Till skillnad från Linda Pritchard så gör han mig hot, hot, hot. :P ;)

Anonym sa...

Han är ju okastningsbar ut ur sängen, men då det gäller sången får jag väl förlita mig på er försäkran, att han verkligen kan sin sak.

Jag är rätt avmättad inför lördag. Den som vinner; all lycka, men det känns som ett förlorat år inte bara för MF, utan också för ESC.

Vi får välan se.. :)

/Pedro

M sa...

Har hela tiden hållit på Erik, det känns nytt och fräscht, han verkar ha en bra röst, låten ok, men framför allt ett "paket" som även skulle funka i ESC, förutsatt att man kan lösa det sceniskt med kör och dansare. Det tror jag man kan i det här fallet, vilket jag förstod att man inte skulle fixa förra året med Malena, det både lät och såg sämre ut, inte pga henne men sämre kör, inget lyft osv.

Vill man ha en avskalad ballad tror jag mest på Darin som också skulle funka, hoppas att det står mellan dom två!

Anonym sa...

Håller med Eric känns nytt. Man vet inte vad som händer... 50 % telefon röster 50 % juryn..... Så det kan gå hur som helst...
Hoppa Eric tar hem det!!

Anonym sa...

Han blev bara tvaa pa singellistan trots allt den har veckan. Gissa vem som leder fortfarande?