02 mars 2010

MF2010-låtar på Spotify


Av 32 bidrag i årets tävling verkar 10 stycken valt att låta sig läggas ut på Spotify.

Kanske är flera på väg, men visa av dem vet jag tillhör skivbolag som inte har kontrakt med musiktjänsten och kommer förmodligen därför aldrig dyka upp (om de inte så småningom hamnar på samlingsskivor på andra bolag). Den officiella Melodifestivalskivan finns där såklart inte.

Noterbart är kanske att 50% av dem är finalbidrag, och att alltså 62,5% av finalfältet just nu faktiskt går att lyssna på alldeles gratis.

Här har ni en länk till årets bidrag på Spotify!

Jag lovar fylla på bidrag efter hand, men lägg gärna till själva om ni hittar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Headlines finns också! :)

Jenny sa...

Tack för den här listan! Jag kör den varje dag! :)

Jerry sa...

Nu finns i alla fall 23 av 32 ute på "spotten". Jag har stoppat i de jag har hittat på er lista de senaste dagarna. En mycket bra samling!