11 oktober 2010

Webjokrarna 2011 är här

Webjoker-tävlingen, som 2011 ska mynna ut i två bidrag i MF, har dragit igång på SVTs hemsida, och ni har nu dryga 200 bidrag från artister och låtskrivare utan förlag att frossa i fram till nästa vecka. Då ska dessa bli 100, för att sedan sållas ned till fem och en direktsänd final i början av november.

Själv får jag erkänna att jag ganska snabbt tröttnade på att plöja igenom det ena hemska bidraget efter det andra, men om någon läsare har tips på de verkliga guldkornen så kan ni väl tipsa om det/dem som svar på det här inlägget?

Jag tvivlar nämligen inte alls på att det finns talangfulla, oupptäckta artister/låtskrivare därute - och nog måste det väl finnas minst två bidrag i klass med det här?

15 kommentarer:

Schlagerpinglan sa...

"Believe in me" (115) måste väl ändå kunna kvalificera sig som ett guldkorn?

eurofivestar sa...

Och "Better or worse" (118) som ni ha redan twittrat om. Riktigt bra! :-O

eurofivestar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tommy sa...

Okej, såhär..
Jag ifrågasätter det här å det grövsta.. Om man kollar regelverket så står följande: "E4 NYHET Den video som laddas upp skall ha sitt absoluta fokus på att visa rörliga sekvenser av artisten när den/de framför tävlingsbidraget."

Vet om ett flertal väldigt grymma låtskrivare som sket i att skicka in sina bidrag just eftersom dom inte uppföljde alla regler, och svt inte direkt är kända för att vara softa med reglerna i mello. Men när låtarna nu släpps så är 20+ låtar enbart bilder och eller en titelbild..

Andreas sa...

199 - In your eyes, 219 - Millionaire (emil :)) och 299 - Varje steg

Katy sa...

131 "Crying In My Dreams" - skitbra! :-)

Adam Sandahl Grupp sa...

Vi kör i år igen, skam den som ger sig!

http://svt.se/2.143519/adam_sandahl_-_att_vakna

Nå vad tycker ni, Schlagerprofiler respektive bloggläsare!!?

Birdseed sa...

Jag rekommenderar att kolla de bidrag som lämnat "Eurovision pop" som sin genre. Av någon anledning är genomsnittsnivån mycket högre där.

Anonym sa...

Det här är en fantastisk liten pärla, lyssna!

http://svt.se/2.143150/

”Simple Life” med Fabian!

/Anders

Nina sa...

Lyssna på något innerligt, ärligt, sorgligt, vackert. En mörk scen, ensam röst i spotlight med flygel, stråkar...Videon är hemmasnickrad, men låten speciell: "Vem saknar dig?" - Nr 302

Oskar sa...

Nu är det igång...experterna...som tror de vet bäst, men gnälla på Svt och regelverket är de bra på...

Skrev tidigare:
Nu är det tyst, men jag undrar när gnället ang webbjokerbidragen börjar köra igång...
Klassiker som...
- De är för många bidrag
- Dåligt planerat Svt
- De med mest pengar röstar...
...osv osv...
Inga experter uttalar sig innan tävlingen, men när den väl är igång blir tydligen alla det.

Ylva and Linda - Twins - Music - Lifestyle sa...

Kolla gärna in "Varje steg" med OneVoice som är äkta schlagerkärlek!
http://svt.se/2.142245/

Fer sa...

Ta gärna en titt på det nostalgiska, drömska bidraget Just a Dream (204) med Natalie, en melodiös, genreöverskridande sång som vill bjuda Sverige på något helt nytt!

Läs mer på:
http://www.justadream.se/

Mr Speakerphone sa...

Har gjort en Topp-15 på min blogg med videor för de 15 låtar jag tycker är bäst/bra av de jag orkat lyssna mig igenom och så:

johanna sa...

Världens bästa Highlights ju! :D Dock tycker jag MiSt var hemska.. Fast alla har ju inte samma musiksmak.. Highlights gör Come and get me now mycket bättre nu än då.. Testa sjung den själva ska vi se hur bra det låter.. Highlights är iaf bäst!! :D