22 november 2010

Schlagerprofilerna har de roliga frågorna!


Som en liten bonus till dagens presskonferens hade jag bollat frågor med MrK och jag valde ut två som kändes lite Schlagerprofilnördiga och lite kul att bjuppa er läsare på.

Vilken artist skulle kunna göra en fantastisk cover på din tävlingslåt i Så mycket bättre?

Jenny Silver: Freddie Wadling skulle nog kunna göra den rättvisa.

Le Kid: Lill Lindfors. Helt klart.

Jonas Matson: Christian Walz är ju en grym artist och skulle nog kunna gära nåt bra av den.

Sanna Nielsen: Jocke Berg i Kent kanske skulle kunna göra en riktigt skön ballad av den på deras sätt.

Loreen: Hon måste kunna ta i som fan. Carola skulle kunna göra den!

Danny: Robyn!


Finns det någon låt i Melodifestivalen som ni velat göra?

Le Kid: Symfonin!

Jenny Silver: Diva, kanske?

Jonas Matson: Keep On Walking med Salem Al Fakir. Det är en sån låt som passar min musikstil.

Sanna Nielsen: Evighet hade jag gärna gjort. Den är riktigt bra.

Danny: Jag vet inte varför…jag hör The Worrying Kind i huvudet, men den vill jag inte göra. Hm, det finns nog ingen som skulle kunna stå för mig.

Loreen: This is My Life. Jag älskar den låten.



Inga kommentarer: