03 januari 2011

Rumäniens val - en positiv överraskning

På nyårsafton vann Hotel FM den rumänska uttagningen med den klämkäcka popschlagern Change. Det här faller helt klart MrR i smaken och han anser sig nu ha en liten favorit i Düsseldorf. Killen vid micken skäms inte för sig varken röstmässigt eller utseendemässigt, och det här tror MrR blir en given finalist i Tyskland. Rumänien vill ju säkert uprepa sin succé från Oslo då Paula & Ovi knep finalbronset med pianoduellen Playing With Fire?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud... tycker faktiskt vi skall skita i eurovision på allvar!! den här kommer säkert komma betydligt högre än vilket svenskt bidrag som helst... Tragiskt dåligt!! Den känns 5 minuter lång...

pa dam dam slutet ... känns 2011

:-)

Nä jag ä int bitter

F6

Markus Gisslén sa...

Tycker faktiskt att låten var ganska tråkig... inte dålig, inte bra, bara tråkig och "hört det förr" liksom...

Synd, brukar gilla Rumänien, men hoppas på att Ukraina skickar något lika bra som de brukar (2010 borträknat)!

eurofivestar sa...

Inte min kopp te heller. Som en svensk webbjoker typ.

Come and get me noowwoowwoooww

MrR sa...

Usch vad surt. Jaja, vi vet ju alla hur det går när det väl blir dags för Eurovisionfinal. Mina trallvänliga schlagerpärlor står sig:)

Anonym sa...

jag vill hata den, men tyvärr tycker jag om den lite för mkt... given finalist i Tyskland!

inte visste jag att dansband skulle bli modernt 2011! både Rumänien och Schweiz skickar det i år... ska Sverige slå till med Linda Bengtzing nu då eller? NEJ! Love Generation skickar vi så Eurovision kan komma till Globen där den hör hemma ;)

Björn sa...

Inledningen kändes lovande, men sen utvecklades den till något som Danmark brukar skicka. Sätter sig som tuggummi, men är ändå en besvikelse. Många klasser efter Tornero..

Pär sa...

Nja, jag tror inte alls så hårt på Rumänien i år. Ingen topplacering. Alldeles för slätstruket. Romania goes Danish.